I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-09-22 11:47

Mikrofon 2-3 K

Nu har jag kikat runt i trådar men inte riktigt hittat nån jag tycker är instressant.
Jag är på jakt efter mikrofon i prisklass 2000-3000 och har tänkt beställa från thomann's sida (där jag har viss rabatt) .

Skulle gärna vilja ha lite seriösa förslag på vad ni tycker är en bra mic för de pengarna.
Väldigt tacksam för svar. skriv gärna varför ni tycker som ni tycker också.

frid!

So?

2010-09-24 09:27
någon?
So?

2010-10-01 23:30
röde nt-1a
15 bast inge fjortisrapp hah

2010-10-03 00:31
nt2-A gillar jag men tycker du ska gå till musikbörsen och prova ett par mickar i din prisklass och välja den som låter bäst för dig.
mhm

2010-10-14 16:05
köp min studio projects B1 för en 500ing.
sjukt bra någbudget mic. och pushar inte hög frekvenserna som röde gör.
röde låter kanon men passar få röster utan att bli för bitig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-14 16:06
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-14 17:43
Håller med Slowbeat om Röde, jag gillar dom inte alls för jag tycker dom är alldelles för skarpa.
Kan rekommendera sE X1 iallafall, kostar runt en tusenlapp och för 2 papp får du med en sån där absorbent att sätta på stativet som tydligen ska hjälpa till ganska bra att tighta till basfrekvenserna så du får ett tjockt och närvarande ljud. Har bara kört den på sång 1 gång än så länge men det var bland det bästa ljudet jag fått fram på länge. Tjockt och härligt ljud, luftig topp som gick att EQ'a rejält innan den blev för skarp och allmänt bara väldigt väldigt fint och passande iallafall för den låten och sångaren. Nu använde jag en jävligt bra preamp också som gjorde väldigt mycket av ljudet, men även i mina mindre färgande preamps så har jag fått jävligt bra resultat på olika instrument.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2010-10-14 18:11
wööörd

2010-10-22 22:38
Beror på vad du ska ha den till?
sång eller?