Använder själv inte MIDI särskillt mycket för Buzz även om jag vet att man kan (vet dock inte hur). Men varje parameter har sitt eget område i varje spår. Vill jag t.ex. skapa ett shuffle komp så lägger jag bara till master kanalen och skapar ett mönster där jag växlar mellan två TPB (ticks per beat) värden. Samma sak vad gäller t.ex. filter inställning för säg en Climox 313. Du har en linje dedikerad till cutoff värdet. Skriv i det lägsta värdet i början, skriv i det högsta i slutet, markera linjen och tryck CTRL+I för att interpolera värdena emellan. Dessutom så kan du även slumpa fram värden för en eller flera linjer. Markera linjen och tryck på CTRL+R. Lättja i kombination med brist på MIDI keyboard (gissar jag) har format mig såhär, men jag kan undersöka hur man gör och posta här om intresset finns. Har ni fler frågor så tveka inte att ställa dem. Jag gör så gott jag kan för att svara.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)