I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

EB16 aka Sampleverb

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2010-05-29 22:36

EB16 aka Sampleverb

Hallå där alla!
Var allt för längesen jag varit här inne och gnolat! Hoppas folk har det bra. (Fyfan vad jag lät som nån annan schlager-stjärna på turné i byhålorna där).

Jag var ju som sagt inne lite tidigare på att skita i racksamplern och köra MPC istället. Men med lite övning har jag faktiskt insett möjligheterna med det, och sequensingen i logic är rätt överskådlig nu också.
Det jag däremot tänkt lite över är. Just nu spelar jag in från min s3000xl in i Logic och slänger på effekter där. Tycker det funkar rätt ok. Har en polares polare som släppte album för en tid sedan (DJ Devastate) och han har gjort rubbet med sin ASR-10. Effekterna där sägs vara fantastiska med en värme och krispighet som talar för att gammalt grejs fortfarande funkar. Med detta bilförsäljarargument kombinerat med min vilja att fortsätta utforska mig på min akai ställer jag mig frågan hur akais effekttillval egentligen är? EB16/Sampleverb kan man hitta för runt 250 dollar vilket kan ses som en rätt stor summa pengar.. samtidigt känner jag fan inte för att köpa ÄNNU en ny sampler bara för effekternas skull. Så hur är egenltigen EB16? Någon som vet om det faktiskt finns någon trevlig bi-effekt med att använda det eller ska jag bara lägga mig under stenen och somna om?