I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2010-04-15 19:59

Mixa & Mastra ?

Hej.. Jag vill utveckla min mixning. Och jag har aldrig försökt att mastra mina beats. ( då det verkar skitsvårt att få det bra. )

Jag använder mig utav reason. Och orginalljuden i reason är inget att hänga i granen..

Undrar om det finns någon bra sorts tutorial eller nåt liknande. För att uppgradera sin mixning. Samt att lära sig mastra. Hur har ni som är riktigt grymma beatmakers lärt er allt ?. ( Själv har jag läst ljudteknik A och B, dock känns det som jag kunde det mesta innan , Alltså alla grunder hur man skapar musik på datorn osv. Så kurserna var väl inget super-lärorikt ).

Men iaf. känns som om jag står helt still med mixningen. Jag vill ju självklart bli så bra som möjligt på att mixa mina beats. ( Även Mastra )
Men som jag tidigare sa så står det helt still.
Ljuden i reason har jag försökt mixa för att få det så bra som möjligt. Men tycker fortfarande det låter dåligt.. Känns som allt skulle kunna bli så mycket bättre med bättre ljud i soundbanken..


Sen en till fråga . Bör jag välja bort reason och använda mig utav nåt annat program för att få det bättre ?. Eller har det med mixningen o göra ?. Har midiklaviatur och ingen synth med "färdiga" ljud i.

MVH