I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den stora akustisktråden!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2010-04-13 23:57

Den stora akustisktråden!

Ska vara tekniker åt ett band på ett café här i KBH på lördag kväll. Snackade med en polare om lokalen som påvisade att det var en liten betonglokal med lågt i tak. Lagom inspirerande jobb att få det att låta bra tänker man ju.
Har snackat om att sätta upp en matta i taket och en på golvet, nej inte en vanlig matta i taket.. akta mattan, för att dämpa lite men ägarna är inte så nöjda med förslaget. Taket blir ett jävla jobb om man ska borra upp det, vilket känns som lite overkill, och golvet är fullt med ölspillning.
Jag har tidigare klarat mig undan rätt ok vid dåliga akustikmöjligheter genom att försöka låta bli dem höga frekvenserna, problemet är bara att det kommer låta änmer förjävligt så mycket jag får EQa väck på allt om jag ens ska bli av med studsandet.

Så min fråga nu är om det finns några fler lite roliga knep man bör pröva sig fram med. Är kanske fel forum att fråga på, även om det finns en del rätt duktiga herrar här inne. Låt inte tråden bli enbart om mitt huvudbry, låt oss kalla det stora akustiktråden!

Trevlig kväll!

/Megklomand