I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Technics 1210 service/reparation

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2010-03-31 12:52

Technics 1210 service/reparation

Hej jag undrar om någon vet ett ställe i närheten av Lidköping i västra götaland som servar 1210´or. Det är helt upp och ner nu mot var det var när jag letade skivspelare när jag var 15-16. Då hade jag en del flyt i kombination med besatthet att klippa 1210´or. Nu verkar det vara tämligen lätt att hitta billiga spelare lite här och var som en konsekvens av serato och allt det där. Det är det enda positiva jag kan se med det, förutom att folk som spelar ute slipper prajja sina skivor.

Nog om det. Det känns förmodligen mer värt att serva mina skivspelare än att köpa nya även om man kan köpa för runt 2000kr. Beroende på vad service kostar givetvis. Det värsta som finns är dessutom när man lämnar in exempelvis en skivspelare och inte kan göra beats överhuvudtaget, även om man inte hade gjort något just de veckorna skivspelarna var inlämnade känns det som att man måste göra beats just då bara för att man inte kan.

Problemet är att det är glapp i åtminstonde den ena. Det är bara ena kanalen som hörs och jag misstänker att det helt enkelt är y-kontaktens röda/svarta som är slitna med tanke på skivspelarnas ålder. Är det någon annan som råkat ut för det och vet om det är lätt åtgärdat, kanske något man kan fixa själv?

Samma problem har jag haft med min yamaha rs7000 sampler, knaster/glapp i vänster och höger kanal, jag har bytt till nya PA-kablar och det enda som fungerat någorlunda är elektronikspray som för övrigt verkar vara bra till det mesta. Jag har öppnat den för att konstatera att det är alldeles för svårt för att ge sig in på då kontakten ligger under.

Lidköping ligger precis under vänern om någon undrar. Tack på förhand!

www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels