I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Diskettproblem på EPS 16+

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Rappare

2010-03-20 16:25

Diskettproblem på EPS 16+

Min EPS vill inte spara instrument eller sequences på disketterna som jag matar in i den. Jag har testat med ett flertal olika disketter, men det vill liksom helt enkelt inte fungera. Jag har formaterat disketterna, men då står det bara att de är "corrupted" eller något liknande. Om jag försöker spara på dem iaf så står det "invalid ID" om jag inte minns helt fel (har den inte vid mig just nu).
Eftersom jag inte har tillgång till inspelningsprogram för tillfället, och därför tvingas spela in mina alster på kassett, så känns det som att det är ganska nödvändigt för mig att få en lösning på problemet så snart som möjligt.

Är det någon som har haft liknande problem, eller bara vet hur man ska ta sig till? Jag tror verkligen inte att det är disketterna det är fel på.

Känns lite som att skjuta humlor med luftgevär att ställa en fråga om en maskin som denna, men jag försöker iaf. Har googlat runt lite, men hittar ingenting som är till någon nytta.