I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Maskin som kan justera Pitch & Formant separat?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2010-02-26 18:48

Maskin som kan justera Pitch & Formant separat?

Jag letar och letar och letar efter information om maskiner med vilka man kan justera pitch och formant separat, i realtid. Hittar samma sak överallt, "Boss VT-1 Voice Transformer".

Jag har provat en sån en gång, och den har precis vad jag behöver. Problemet är att de inte görs längre, och ingen säljer dem i Sverige (så vitt jag kan se), och de ytterst få som säljer dem i USA skickar inte till Sverige.
Så nu undrar jag om någon känner till en apparat med separat pitch- och formant-justering, med minst en oktavs utsträckning uppåt och nedåt (gärna mer, men +-1 oktav duger), som säljs i Sverige. Gärna nån liten grej för överkomligt pris utan en massa extrafunktioner, men om det inte existerar är jag beredd att kompromissa.
Kan någon hjälpa mig? Kan någon peka mig i rätt riktning? Det vore ju jävligt konstigt om ingen tillverkar någonting med den här funktionen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.