I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-02-18 21:53

Korg nanoPad

Tja! Tänkte införskaffa mig en Korg nanoPad för att kunna leka lite bara. Är det någon som har testat den och vet hur den är, hur padsen är etc?

Länk

Tack

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Skivsamlare

2010-02-18 22:46
Jag tycker inte det är speciellt bra kvalla på den. Skulle hellre satsa på en Akai LPD8:

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-02-18 23:40
säger detsamma. har hört att nanopaden är lite "fattig" av sig,
att man inte trivs med den. kände också på den och den va inte gjord för mina fingrar.
LPD8 har samma pads som MPD har(?) så det är riktigt skönt.

Hare nice med köpandet :)
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-02-19 10:18
jag har hört bra grejer om den, men har dock inte testat den om du bara ska leka och inte så seriösa beat så är den väl bra, annars ska du satsa på nåt annat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-19 15:02
Nanopaden är egentligen till för mobilt arbete och inte hemma i studion
så satsa på nåt lite mer exlusive shit ;D
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-02-19 16:25
Okej, akai-controlen är ju billigare också, kör nog på den då:) som sagt är det mer eller
mindre dför att leka med och är inte direkt beredd på att lägga ut 10-12k på en mpc än:)
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.