I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra Beatmaker program?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2010-01-22 13:02

Bra Beatmaker program?

Hejsan! Finns det någon som vet något bra beatmaker program med vsti stöd. Kan reason utantill så vill ha något som är i den klassen. Har testat fl studio men fattade inte ett skit av det.

Så är det någon som har förslag så är det underbart.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-22 13:37
FL skulle jag nog rekomendera, jag är själv en Reason fantast men gick över till FL utan erfarenhet av det programet. Men sitt 1 vecka så blir du hajj på det mesta.. Sen finns det ju tutorials på youtube att spana in också..

Cubase 5 är ett annat alltenativ..

ProoTools (Avancerat)
Kräver Digidesigns egna interfaces för att kunna drivas)

Logic (kräver Mac som dom flesta redan vet..)

2010-01-22 19:23
Jag har redan spanat in dom programen. Tänkte testa ge presonus studio one en chans först innan jag testar fl igen :) Men tack
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-22 23:35
ladda hem logic 5.5 till pc. slår det nästan allt
http://www.facebook.com/MarusDSR

2010-01-23 22:47
Ejay (?)

2010-01-24 01:58
Bra Beatmaker program?
asså i princip det du trivs i.

testa Acid pro.
Kolla youtube för att få en lite överblick av hur man arbetar.
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-01-24 04:28
Zillio

Ja men jag jobbar i reaoson men det stödjer inte vsti och jag har massor av dom som jag köpt. det var därför jag tänkte fråga :)

2010-01-24 15:14
jaha okej :) ne då vet jag faktist inte. jag gillar FL och cubase rätt mycket.

2010-01-30 16:30
ejay, jaaaaa det är ju klockrent. Finns ju till och med Ejay Hiphop studio. Det när nåt att satsa på !???. Ja skulle köra fl studio. Tar inte alls långtid att lära sig om man vet vad allt betyder.
My doctor think my eyes are bleeding

2010-01-31 01:30
exakt EmpatiProdd.

Och så finns det en sak många inte använder när dem frågar saker om FL.
när man trycker på "F1" så kommer det upp en hjälp ruta som kan svara på lätta frågorna (tekniskt sett).

Den har hjälpt mig riktigt mkt. FL är klockrent och simpelt som man kan göra avancerad musik i.

2010-02-11 18:50
testa Acid pro.
Kolla youtube för att få en lite överblick av hur man arbetar.

Började med Acid. Tyckde det var riktigt nice.

Men nu i efterhand när man har börjat använda reason, så känns Acid rätt tråkigt..
Segt å klippa samples förhand å placera ut.

2010-02-11 19:03
Logic & Reason!
Logic är riktigt skön! Bra för både sång och beat!
Varför Ens försöka!
http://www.myspace.com/eklundmusic
Producent

2010-02-11 20:46
Reason 3.5, Sound forge, Recycle. problem solved
Producent

2010-02-11 21:19
Vill du använda vsti och reason så kan du skaffa ett hostprogram och köra reason genom hostprogrammet via rewire... pro tools, cubase och logic är riktigt bra program för det också.
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2010-02-13 19:04
Använder nästan enbart Ableton Live. Kan verka krångligt till en början men är ett mycket bra program.
 www.soundcloud.com/lirzproductions

2010-02-13 19:59
Skit i program, köp en akai så får du med program, det gjorde min pappa iaf :)
Nu när du läser detta, så har du läst det :)

2010-02-13 20:43
Presonus Studio One är ett rätt schysst program faktiskt. Nu har jag bara artistversionen som inte har stöd för vsti. men det är lättjobbat iaf. Fast det saknar nog lite i editeringsväg får jag känslan av när jag testat.

Ableton Live säger många är grymt. Jag har aldrig riktigt orkat lära mig det alltså. Kom inte in det

2010-02-14 03:52
RK-Studio P21

Jag vill att ljuden ska in i reason via rewire vilket verka omöjlig.