I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få sitt track mixat

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2010-01-07 00:57

Få sitt track mixat

Jag sitter med Logic Pro 8. Finns det någon möjlighet att spara en låt så att alla kanaler som nu är i MIDI automatiskt går över till ljud som går att skicka till en andra part. Jag vill kunna skicka ett beat till någon annan som kan mixa det, fast de inte har samma Audio Units som jag har.
Det kan ju inte vara så krångligt att jag måste bounca ett kanalspår i taget??

2010-01-08 11:59
kan inte logic men i tex proo tools och cubase kan du så alla audio filer i porjekt mappen. isf är det bara att plocka ut filerna där utan att behöva bounca dom spår för spår.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-30 22:11
Så du kan inte skicka låten till en andra part som mixar om man gjort låten i logic??

2010-01-31 01:49
han menar att han inte kan programmet logic.
Men självklart så går det. annars kan jag inte se logic som en av dem ledande i musikindustrin.

Kan du inte Exportera som någon slags "Zip fil" eller liknande.

Vet inte något om logic. men prova gå till "export" och sen lär det finnas där. Annars kan du alltid kolla i logics egna hjälp avdelning.
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-02-01 11:46
Alla software instrumentspår, där du använder mjukvarusyntar kan exporteras direkt utan först göras om till ljudfiler.
Om du däremot använder midi-spår som du triggar externa syntar, samplers eller trummaskiner med måste du spela in dem.

Om du sedan ska skickar filerna vidare för mixning föreslår jag att du nollställer volymreglar och panorering, samt avaktiverar eq:s och kompressorer på spåren. Jag brukar i regel spara effekter som utgör en väsentlig del av soundet på ljudet. Te.x autotune på sången, förstärkarsimulering på gitarren etc. allt annat överlåtar jag till mixaren.
Producent/Songwriter
www.myspace.com/pitchtunes

2010-02-05 04:22
Tack maxmixmaster! Första gången ja får ett tillfredställande svar här :D