I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på ett ljudkort för 1500:-?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2010-01-04 09:29

Tips på ett ljudkort för 1500:-?

Som rubriken lyder: Jag vill ha tips på ljudkort som ligger på runt 1500kr. Kan givetvis köpa ett billigare eller ett dyrare (men tänker inte överstiga 1600.. helst inte 1500 heller).

Jag har en ADK A-51 Type V mic och ett Alto S-6 mixerboard (kommer förmodligen skita i mixern när jag skaffar ett ljudkort).

Anledningen till att jag vill ha ett nytt ljudkort är för att mitt ljudkort är ganska värdelöst. Ok, ljudkortet funkar. Men jag har provat att spela in och ljudet blir oerhört dåligt. Så jag antar att jag måste fixa ett bättre ljudkort så att det låter bra i det man spelar in!

(Inlägget ändrat av bylund_90 2010-03-03 16:54:52)

2010-01-05 10:12
det där ... ESI kortet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-05 14:21
Hm.. vilket? Vad jag vet så finns det en hel del olika, ifall du var seriös.

Någon som kan komma med fler tips? Är oerhört tacksam för respons.

2010-01-07 14:34
faaaaan.. får leta upp det

här........

det e schysst. har ett sånt.. men det är bra om man kopplar micken genom en mixer sen ljudkortet....... yea
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-08 15:39
Hm okey. Hur menar du med att det är bra om man kopplar micen genom mixern som sedan kopplas in i ljudkortet? Är det dåligt annars eller va?

Har du spelat in någonting så man kan få höra att det låter bra.

Blir nog att beställa ett sådant annars.

2010-01-11 14:11
för mig blev ljudet diskant utan mixer.. fast kan bero på att micen jag har inte är den bästa som gjorts heller.. men det blev bra sen när jag kopplade in mixern!

2010-01-11 14:13
värt att nämna är ju att jag inte kan särskilt mycket om ljud och sånt.. men spela roll. PMa mig din typ msn så kan jag skicka nåt inspelat

2010-02-14 19:10
Jag rockar ESI DuaFire, i jämförelse till ESI U46 XL som du förmodligen inte behöver alla in och utgångar till så är detta ett mycket bättre val. Problemfritt och klockrent lågbudgetkort.
Värt att nämna är att Jam.se tar över 1700kr för det medan Thomann kör kampanj på det just i skrivande stund, 1007 SEK.
Du kanske inte har beställt från Thomann och inte är säker på försäljaren och då kan jag komma med att jag beställde mitt där och allt fungerade perfekt med leverans osv.

Länk till Thomann

Hoppas jag var till hjälp.

/db,

(Inlägget ändrat av bylund_90 2010-02-14 19:12:07)
www.myspace.com/danielbylund