I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver tips om bra studio kit

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-12-21 04:48

Behöver tips om bra studio kit

Hey behöver tips av någon kunnig om ett bra studio kit för max 4000-5000 kr

Holla back!

myspace.com/rockduden

2009-12-21 07:02
Beror väl lite på vad du hade tänkt att göra i studion. Ska du spela in sång eller ska du bara prodda?
SUCK SHAFT

2009-12-21 16:14
Jag spelar bara in
myspace.com/rockduden

2009-12-21 18:34
Sen letar jag efter ett par bra hörlurar som är bra för hemma inspelning runt 1500 kr
myspace.com/rockduden

2009-12-21 19:13
KÖP MIN SE ELECTRONICS TITAN MICK! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-21 19:24
Nej tack, Och sen så vill jag inte köpa något begagnat heller..
myspace.com/rockduden

2009-12-21 19:28
Tänkte köpa detta kit Länk till http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=&kategori=Studiopaket&grupp=Interna&undermeny=&flik=1&exp=&info=12660

är det ett bra val eller dåligt ? sen så ett par hörlurar som funkar bra till
myspace.com/rockduden

2009-12-22 04:20
Verkar vara dåligt med kunnigt folk i detta forum ganska bad för att vara en sån sida isåfall
myspace.com/rockduden

2009-12-22 04:28
där?

2009-12-22 04:43
- ESI [email protected] JULIA PCI ljudkort för PC/Mac - Ljudkort
- JJlabs BMC3 inkl shockmount - Mic
- JJlabs MPS-15 PopScreen puffskydd - Puffskydd
- Alto AMX80 - Mixerbord
- Kabel HOSA HC-CPP-204, 4m 2monotele-2 monotele (2 st) - Kablar mellan mixerbord och dator
- Mikrofonkabel JJlabs BB103/3 XLR/XLR 3 meter - Kabel mellan mic och mixerbord
- AKG K240S - Lurar

allt blir ca 4700 kr. lär du dig mixa bra så kommer det låta bra. jag har kopierat produktnamnen direkt från jam.se, och prissumman är så mycket som det kommer om du handlar från jam.

2009-12-22 04:45
***kommer kosta

2009-12-22 04:47
Det ser bra ut.. Pris på det ? Länka allt också
myspace.com/rockduden

2009-12-22 04:48
aha 4700 sjukt billigt.. är det bra grejjer då ?
myspace.com/rockduden

2009-12-22 04:51
Är det bättre än det som jag länkade från emusic ?
myspace.com/rockduden

2009-12-22 06:04
Det är väl i ungefär samma klass. Men JJlabs är ju inget man vill gå runt och skryta med direkt. Nu har jag inte testat någon utav mikrofonerna men jag har ju läst bätttre recensioner av studio projects mickar än jjlabs. Har en gång i tiden ägt en jjlabs mick och den var riktigt dålig.

istället för att köpa en preamp och ljudkort så kan jag rekommdera dig att skaffa ett externt ljudkort med preamp. jag äger ett firebox kort och jag tycker den är jävligt prisvärd, mkt bra preamp Länk till http://www.thomann.de/se/presonus_firebox.htm den kostar iofs 3lax men du kan säkert hitta såna beggade för under 2 nu för tiden. Köp för guds skull inte ett mixerbord om du bara ska spela in en kanal. Helt onödigt!

Kolla även upp röde mickar, dom ska ju vara ett ganska bra budgetalternativ lite dyrare än jjlabs och studio projekts men mycket bättre.

Om du ska ha lurar att spela in med så kan du ju i princip köpa vilka slutna lurar som helst. Jag ska skulle ju inte lägga så extremt mycket pengar på lurar om jag bara skulle ha dom till inspelning. Hade hellre lagt pengarna på mick och preamp.

Kringutrustning, sladdar, stativ puffskydd etc är också rätt billigt på thomann.de
SUCK SHAFT

2009-12-22 07:13
nu har jag själv en röde mic, det var en övergång för mig från en budget jjlabs mic. skillnaden var inte så drastisk. som sagt, mixar man bra (som man gör genom mjukvara nuförtiden :p) så ska det inte vara svårt att få till en bra kvalle på det. om du inte har studiomonitorer så rekommenderar jag att du köper dom hörlurarna jag skrev upp eller bättre.. för att du ska mastra behövs det antingen ett par dugliga monitorer (priset på dom börjar vid 3000-4000), eller hörlurar (1000 kr dom jag visade).

ifall du vill hitta produkterna så är det bara att kopiera respektive namn jag har skrivit upp och klistra in det i sökfältet på jam.se orkar inte länka allt.. thomann.de är också bra sida.

2009-12-22 11:43
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2009-12-22 21:12
Mankind tack det ser nice ut.. Men ljudkort ska jag inte satsa på nått grymt också eller ? har nu ett creative x-fi nått
myspace.com/rockduden

2009-12-22 22:08
Rockdude: Mboxen är både ljudkort och preamp i en enda låda, dessutom får du med ProTools LE som är studiostandard så du slipper tanka hem något program från nätet och vara olydig :)
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2009-12-23 17:05
Jag håller med Mankind_is_Fucked!

sE mikarna som jag har testat är bra, äger även en själv.
Ljudkort finns ju en del, Mboxen ska vara bra.
Annars finns det ett som heter Edirol UA-25EX som är nice.
Finns för bäst pris på emusic.se
Musikbörsen har dessutom grymma priser på sE Electronics mikrofoner nu!

2009-12-24 01:19
Är inte Digidesigns kort bara för ProTools, eller det är bara något jag fått om bakfoten?

Om så är fallet så ska du iaf överväga rejält om du ska ha det eller inte. Jag menar ProTools ÄR det bästa inspelningsprogrammet du kan ha, men skulle du någon gång få för dig att köra något annat program så får du ut och köpa ljudkort igen. Om nu det jag säger är riktigt.

God jul och håll dig ifrån Behringer-mikrofoner.

2009-12-24 09:24
Megklomand: Japp nu är du ute och cyklar, det är inga problem att använda digidesigns grejer med andra program.