I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-11-25 13:05

Hemmabyggen?

Har ni några hemmabyggen att dela med er av? Allt från eget byggda micbås till elektronik m.m vore roligt att titta på.

Personligen tycker jag det är roligare och det blir mer anpassat och snyggare med eget byggda saker. Och med en farsa som är både gammal snickare, musiker och elektronikingenjör så blir det lätt att man funderar på hur man kan bygga nånting innan man sätter tankarna åt ett nyköp.


Början på en basfälla jag gjorde till studion.


Det färdiga resultatet. Har en till också men måste köpa mer stenull för att fylla den innan jag kan installera den. (Obs bilden är tagen i mitt vardagsrum och inte i studion.)


Hemmabyggt studiobord, det är inte snyggt men väldigt funktionsdugligt.


Custombyggd rörförstärkare. Den är egentligen byggd som stereo men så fort jag får lite tid över så ska jag koppla om den till mono så signalen går igenom röret två gånger och ger en starkare effekt, för den är väldigt difus i dagens läge.


Insidan.

Kommande byggen blir ett nytt studiobord så fort jag köpt min nya mixer, ett 16+16HE's rack och en 12" sub-mikrofon så fort jag kommit på bästa sättet att göra ett stativ.

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se