I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Högtalare - Data - Reloop?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-11-04 19:29

Högtalare - Data - Reloop?

Hallelåja!

Impulsköpte en Reloop Digital jockey 2 interface - "fucking -hardcore- super dj- Midi controller". Så onödigt långt namn.. Anyways, köpte den för nån dag sen för att leka runt med, och ni behöver inte säga att den suger etc, jag har redan en två cdj's + mixer setup men tyckte att det kan vara kul att ha en liten reloop att ha med på hemmafester hos polarna etc. Sen slog det mig, någon som vet om man kan koppla ihop Reloopen + datan och RIKTIGT FETA högtalare? Nu snackar vi Festivalstora högtalare.

"Stereo RCA inputs (with phono pre-amp) in order to connect CD players and turntables plus 6.3 mm microphone jack (with an equalizer of its own)

Stereo RCA outputs for the connection of a master sound system and 6.3 mm headphones jack for direct monitoring (with an equalizer of its own)"

Betyder detta att jag kan koppla ihop Cdj's/turntables tillsammans med reloopen? Och att jag kan ha stora högtalare ihopkopplat? Men borde inte ljudet komma ur datan? Eller kopplar man in reloopen i datan så att allt ljud i anslutning till reloopen går genom en annan ljudkälla (tex högtalare?)
Ärligt talat: It's all jibberish to me..

Hoppas ni kan hjälpa mig. Tack.

Sfinxen.