I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med hemmastudio, hjälp!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-10-24 14:46

Problem med hemmastudio, hjälp!

när jag spelar in så uppkommer ett flertal problem. för det första så hörs inte min röst i hörlurarna, men det e inte det värsta. det andra problemet e att när man lyssnar på inspelningen så låter det som att rösten kommer från långt avstånd även fast jag står nära microfonen. det tredje och största problemet e att oavsett hur högt ljud jag har inställt på mikrofonen så hörs det knappt. trots hög volym på ljudkort så låter det som att man har haft låg volym på inspelningen. jag var till butiken jam idag där jag har köpt allt och tydligen e det inget fel på varken micsladden eller micen. vad är felet? är det ljudkortet det e fel på och isåfall vad på ljudkortet e fel? som sagt: vad e felet och hur löser jag det?

vill bara passa på att säga att jam e en jävla skitbutik som säljer skräp. jag har redan bytt in mitt ljudkort en gång för att det var fel på det och nu verkar det som att jag måste byta nånting igen. jag ångrar allt jag har köpt där och nästa gång går jag inte dit. framförallt med den okunniga personal de har där. de säger alltid att det låter konstigt och att de inte vet vad som e felet. plus att de bemöter en som om man vore en iq-befriad idiot.

Zittla - The Fatal