I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Äkta freeware bling för era beats!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-10-14 17:45

Äkta freeware bling för era beats!

Dags att informera er en smula om en synth som inte är så värst omtalad, ändå så har den ett så pass vasst ljud att den kan mäta sig med hårdvaru synthar som Access Virus.

Synthen heter ZynAddSubFX, den är byggd på en hybrid av analog (subtraktiv) och digital (addiv) synthes. Den är en bitch när det gäller programmeringen, men får du ljudet rätt så är det ett änglalikt ljud som kommer ur den. Synthen är gratis, den är open source och finns både till Windows. Den finns som VST plugin och även (tror jag hehe) som EXE fil.

Något om synthes metoderna som den innehåller:

* ADsynth, en synth med 8 olika lager, varje lager kan ha sin egen vågform, filter med mera.

* SUBsynth utgår ifrån brus och skapar makalöst realistiska körer, stråkar med mera.

* PADsynth är en ren unison synth som låter dig skapa de där äckligt feta synthpadsen Nexus har tillgång till.

Kort sagt så är det här en synth som ni bör i alla fall titta / lyssna på. Även om den tar tid att lära sig så ger den utdelning i form av riktigt bra sound.

Tanka hem här.

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)