I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DJ - utrustningsfrågor.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-08-26 19:42

DJ - utrustningsfrågor.

Ja jag är en riktig nybörjare när det gäller detta jag ska fråga om. Hoppas dock att jag blir trevligt bemött, vilket jag ofta blivit i just Producenter & DJ's forumet tidigare. Vet inte riktigt om någon redan frågat detta men jag tror inte det. Så här kommer några frågor:

Om jag bara ska börja smått och lära mig att t ex beatmixa bara så att låtarna flyter ihop med varandra så att det inte blir några korta avbrott lär jag ju inte behöva typ 2 djs 1000 och en djm 400. Så därför undrar jag om ni har tips på någon prisvärd mixer som klarar just det och kanske inte har några super features.

Kan jag ha en cdj en mixer och en vinyl spelare ipluggat för att sedan lyssna på låten på cdskivan samtidigt som jag scratchar på vinylspelaren till cd låten?

Såg på en "mixer" idag på hobbex (yeah, thats right, hobbex) att det stod beat assist eller beat helper på en grön knapp, vad gör denna? Är det en sån som slår takten eller är det nån som matchar bpms? Det sistnämda låter nästan för bra för att vara sant.

Och slutligen, tips på nybörjar cdjs och vinylspelare?

Tack på förhand.
Med vänliga hälsningar Oliver.



(Inlägget ändrat av 370HSSV 2009-08-27 10:55:57)

Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).