I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Serato Scratch-nybörjare, HJÄLP!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-07-22 19:43

Serato Scratch-nybörjare, HJÄLP!

Hej. Har köpt Serato Scratch (helt nytt) och en ny MacBook. Har installerat programmet på datorn, inga problem så långt. Jag använder Technics SL1210 att spela med.

Problem:
- I min vänstra Calibrating-ruta där det ska vara en ring, har jag ett snedställt streck. Detta tyder på att jag bara har ljud från en line (inte stereoljud med andra ord). Varför är det så? Kan ju spela vinyl utan problem. I samma ruta visas 0% nere i högra hörnet. Kan inte spela några mp3or överhuvudtaget från den turntablen.

- I min högra calibrating-ruta finns en ring, dock en väldigt liten sådan. Siffran nere i högra hörnet är 100%, men jag kan inte spela musik i alla fall. Om jag klickar på en låt börjar den spelas utan att skivan snurrar. Spelar ingen roll om jag stoppar eller spelar skivan, mp3ar går i alla fall, dessutom i väldigt högt pitchad.

Ingenting fungerar, jag blir tokig. Är det något fel på min mixer eller mina skivspelare? Kan ju spela vinyl utan problem. Någon som är kunnig?