I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nån som kan hjælpa? Monitorer..

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-07-10 13:02

Nån som kan hjælpa? Monitorer..

Undrar om nån kan rekommendera nåt gøtt jag kan driva mina Yamaha NS-40 med? var runt i ett par musikaffærer hær i Oslo men fick bara førslag om en førstærkare som kostade nærmare 6000 spænn, vilket kænns lite væl saftigt. ska man lægga så mkt pengar på det kan man ju lika gærna skaffa ett par aktiva før typ samma slant.

Så hær står det på baksidan av lådorna:
Nominal impendace: 6 ohms
Program 100W
Max 200W

Så, nån som vet nåt i prisklassen 2-3000?

Vore mycket tacksam før svar!

www.myspace.com/roughlynx

2009-07-10 14:37
Grattis till ett grymt köp, har själv NS40 och dom är gryyyyyyym! :)
Själv införskaffade jag en Samson Servo 200 för att snabbt och billigt få igång dom, kommer dock byta upp mig i framtiden när jag känner att jag har råd. Det är absolut värt att lägga några tusenlappar på ett bra steg så det tycker jag absolut att du ska göra i framtiden.

Här har du lite steg så kan du välja det du känner passar dig bäst.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2009-07-10 14:47
Kolla beg hifi-förstärkare från typ NAD, Rotel, Denon etc... du borde kunna komma undan med bra ljud för en dryg tusenlapp (i sverige iaf, vet inte norge).

2009-07-13 09:14
NICE! tack før svaren gubbar!
tanken ær ju att inførskaffa ett par goare monitorer (aktiva) snart, och endast anvænda NS-40:orna før mer "kirurgiskt finlir" så att sæga hehe.. så jag behøver ju egentligen inte kunna vræka på så fruktansvært mkt.

mankind:
hur mkt gav du før ditt samsom-steg?
varfør ska du byta upp dig? får du inte tillræckligt mkt kræm ur dom?

2009-07-13 19:10
Kirurgiskt finlir vette fan om NS40'sarna är så överdrivet bra för om jag ska vara ärlig, dom är väldigt hifi aktiga och jag använder alltid mina (kanske inte så bra) aktiva för att kolla reverb och detaljer för dom försvinner rätt rejält. Däremot för att kolla levels, kompression (man hör överkomprimering snuskigt bra) och basproxy är dom ovärderliga. Det skulle vara intressant att A-B testa dom någon dag med ett par NS10 dock, nån som bor i närheten och är sugen?

Jag gav 900:- för mitt steg begagnat, får absolut ut tillräckligt med kräm ur dom men frågan är om dom får monitorerna att låta som dom ska. Tror man får ut mer kvalitét ur ett hifi-steg men jag hade tyvär kravet att det var tvungen att vara rackat eftersom jag har så liten plats i studion.
Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se

2009-07-15 09:37
Däremot för att kolla levels, kompression (man hör överkomprimering snuskigt bra) och basproxy är dom ovärderliga.

a ok då det var iofs det jag menade med finliret men jag kanske uttryckte mig lite klumpigt... ;)

2009-07-15 14:53
När jag läser igenom det jag skrev själv så håller jag med dig, det är ju faktiskt finlir :)