I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Voxbox / Pitchcorrector / Autotuner - Slutet?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-07-02 08:38

Voxbox / Pitchcorrector / Autotuner - Slutet?

Mors!

Länk till http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/audio-och-video/660552/1.aspx

Vi körde en liten session (snabb mixad låt), jag drog på lite extra med pitchcorrectorn (host det kan vara en understatement), hursom så är jag intresserad av Er tagning på det?

* Autotuner kan ju fortfarande göras relativt osynlig (melodyne och antares autotuner osv..), jag kommer fortsätta använda dem för jag är lite av ett kontrollfreak, jag vet inte hur många använt dem den senaste tiden men det verkar finnas rätt överdrivna exempel.

* Voxboxen måste ju ha sett sina sista dagar, den har legat runt i så många år och fan det låter ju inte klokt, det känns nästan som ett sista ryck inom electro hiphop. Problemet kvarstår det är svårt med sköna refränger, men voxbox kan omöjligt vara lösningen.

* Pitchcorrectorn kan man ju överdriva kraftigt, det finns ju tillfällen när man rent tekniskt ska använda den, men att jobba med den på rösten har ju varit tacksamt för att få det där ljudet alla hatar, eller i vissa fall älskar.

Vad tror Ni om framtiden? Är det slut med det till vintern?

Länken ovan är till en snabb låt vi satte ihop för att se om någon reagerade, men knappt någon reaktion alls.

Glenn?