I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med keyboard tips

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Promotor

2009-06-25 21:56

Hjälp med keyboard tips

Vill bara inleda med att be om ursäkt för en sånhär tråd (jag vet att dom inte uppskattas) men jag känner ändå att jag har ett behov av att vända mig till whoa! så....

Här har vi en M-Audio keystudio 25 som ligger på 795kr på musikbörsen. Jag finner den charmig då jag anser att min m-audio keystation 49e är klumpig och tråkig i längden.

Med den mindre keyboarden skulle sitta helt underbart i väskan när man är ute och reser! och det skulle se super gulligt ut tillsammans med min eeepc netbook. Men det som gör mig osäker, är:

vist, den är mindre.. det är en fördel! Men jag finner ingen info ang. tryck-känsliga tangenter, och jag har läst lite om den, men hittar inte en riktig utförlig beskrivning vad keyboarden går för! Jag vill inte lägga pengar på nåt som inte är användbart. Vist det är inte mycket pengar, men för mig är de det hö-hö.

Detta är väl det bästa jag fick ut av mitt googlande:
Länk till http://www.m-audio.com/products/en_us/SessionKeyStudio25.html så att ni har lite att gå på, om ni känner för att skriva nåt!

Har ni nåt annat att rekommendera i ungefär samma prisklass (kan skifta några hundralappar) så får ni hemskt gärna komma med det med!


tack på förhand!