I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

någon som kan tipsa om en bra vst att panorera med ?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-06-23 09:56

någon som kan tipsa om en bra vst att panorera med ?

som topic lyder.

Tack i förhand

Peace // Donk1n

2009-06-23 12:01
du behöver troligen inte en plugin för att panorera. tror inte att det finns ett modernt musikprogram som du inte kan panorera i
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-23 12:07
hmm okej, lust och förklara vad i fl som används för panorering ? :)

2009-06-23 12:17
du kan ju panna ett ljud direkt på mixern, eller panna loss ljudet lite som du vill på de flesta syntar Fast jag skulle gärna ha en plugin som kan panna en sampling lite fram och tillbaka, nån som vet hur man gör det?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-06-23 13:32
Fast jag skulle gärna ha en plugin som kan panna en sampling lite fram och tillbaka

koppla panoreringen till en lfo. alternativt automatisera panoreringen, borde gå i de flesta program (innebär att du får rita in en automation kurva för panoreringen, kolla manualen till programmet under automation eller dyl.)

2009-06-23 15:41
du kan automatisera en panorering... markera vart i playlisten du vill att panoreringne ska vara. så att det blir rött... Sen går du till mixern och högerklickar och väljer "creat automation clip"... om du inte fattade så har du en över en timme lång video om det här:

Länk till http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/producenter-och-djs/655182/1.aspx längst ner
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-23 20:11
förstår, men tar en titt på videon för å se ordentligt, tack man =)

2009-06-23 20:29
nemas problemas! ;) Kolla dom andra länkarna i den tråden! bra skit!

2009-06-23 20:37
ok, ska göra det så kanske man lär sig ett å annat ;)

Moderator

2009-06-23 23:19
Det finns en pan för varje kanal i precis varje musikprogram, så testa den :)
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2009-06-24 23:59
alltid nice o koppla panorering till en otimad LFO så det blir organiskt o inte så stelt.
eller spela in för hand så blir känsla i det.

2009-06-25 15:06
tack alla som skrivit :)

danet P24: får man fråga vad en otimad LFO är för något ?

Promotor

2009-06-25 15:23
finns massor av ställen i programmet där du kan panorera!

den vänstra ratten i step-sequensern
-
"graph editor'n" i step-sequensern längst upp i hörnet brevid keyboard knappen
-
tryck på ett instrument i step-sequensern, få då upp en ruta med b.la "pan" ratt
-
nere vid not-volymerna kan du byta över till "note panning"
-
dubbelklicka på en ton i pianorollen och få fram en del rattar, bl.a "pan"

finns fler sätt, men orkar inte sitta o tänka..

2009-06-25 15:34
Fast jag skulle gärna ha en plugin som kan panna en sampling lite fram och tillbaka, nån som vet hur man gör det?

Lägg in en Fruity Formula Controller i mixern. Klistra in formeln:
0.5+Sin(SongTime*Pi*1)*0.5

i rutan och tryck enter. De understrukna siffrorna ändrar fart resp. volym.

Högerklicka kanalens (eller mixerkanalens) panoreringshjul och välj "Link to controller". I rutan där det står "(none)" så väljer du "Formula ctrl (Insert 1) - Out".
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-06-26 00:58
donk1n
ofta kan du välja om din lfo om den ska va temposyncad eller inte..brukar tycka det låter trevligare när man tar bort temposyncen.
det var jag som skrev fel ord haha.