I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-06-03 13:03

Köpråd *akut*

Hej är såhär att jag fick för 2 dagar sen en uppgift att göra en text till ett beat, blev klar igår men sen är det såhär att jag inte har någon utrustning som jag är i behov av så snart som möjligt.

Vad är bäst inom rimliga priser? inte 10 000kr artiklar tack men för oss som inte är Eminem eller någon annan lokal känd rappare.

Vill ha kvalite såklart gärna mer kvalite för pengarna som vissa saker verkar ha gett enligt omdöme på diverse saker.

Sedan något ljudkort som ger en varmare röst, vet inte om det finns men en kille skrev det på blocket fast den var redan såld.

Det jag ska ha är

Mick
Puff skydd
Stativ
Ljudkort
Sladdar *dööh*

Ev annat jag vet inte riktigt alla saker man ska ha igentligen :P

Kan ni också rekommendera ett bra musik program? inte för att göra beats, mer redigera dem lägga in diverse ljud osv för att få det mer passande till ens text och stil.


Tacksam för svar, och skulle denna tråden inte ligga här, snälla flytta den då ditt den ska var eller säg då jag mailat men ej fått svar om var.

Hejsvejs


Sen när jag endå är igång kan ni tipsa om bästa sättet att träna upp sig med att bli bra på att skriva texter, ev rimlexikon ljudböker osv:P spec om man itne har stort ordförråd som jag vet är extremt viktigt.
Och allt annat som gör en till en bättre rappare.

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-06-05 09:32:03)

S.R.J.C IS IN THA HOUSE, AND IM SO FUCKING PROUD OF MY SELF :D