I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

samplet brusar i multitrack

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-06-02 07:36

samplet brusar i multitrack

Hej

Såfort jag lägger in ett sample i multitrack i adobe audition så blir det "hackigt" i vissa delar och dålig kvalitet.

När jag lyssnar på samplet i wmp eller i edit mode i adobe audition är det precis som det ska.

Någon som vet hur man fixar det här? det är skitstörande.

2009-06-02 13:10
Kan chansa på latecy gå in i edit -> audio preferens -> Multitrack view och sen väljer du ditt ljudkort där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-02 14:21
fan vad skumt.
Nu nåra timmar senare testade jag igen och då låter det klockrent. Utan att ha ändrat på någon inställning alls.

2009-06-02 16:36
vad fan är "samplet"? samplingen ? sluta prata låtsas engelska
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-06-02 17:15
spokie: haha satt också och störde mig som fan på det xD
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-06-02 17:48
sluta prata låtsas engelska

vadå prata? sluta skriv att han pratar när han skriver.

2009-06-02 19:14
uppenbarligen så säger han säkert så när han pratar ^^

Ett BEAT flera BEATS
en SAMPLING flera SAMPLINGAR

en SAMPLING inte ett SAMPLE/SAMPLET

ett BEAT inte en BEAT
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-06-02 19:15
så snälla bagarn andra hans topic ^^

2009-06-02 19:48
Jag skriver alltid sample eller samplingar. sampling låter retard.

2009-06-02 22:55
möjligt :) men sampling är det korrekta på svenska