I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intresse för beats sida?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-05-20 14:55

Intresse för beats sida?

Jag tycker att tråden hör hemma här, möjligtivis i P&D men då är det väl bara att flytta den dit.

Freebeats.se är nere, och jag hann inte se hur den fungerade eller vad den hade för funktioner / eller hur den finansierades. (reklam är att föredra men inte alltid man kan börja så...)

Jag har tänkt att starta en sida med en till person som är villig och känner att det är något den personen vill göra på fritiden.

* Tänkt är att det ska läggas upp freebeats och att folk kan sälja beats. (priset avgörs av säljaren)
* Producenter som lägger upp fler beats får en egen sida med kontakt, sina beats länkade där osv.
* Varje person som lägger upp freebeats eller vill sälja får en gratis epostadress, i stil med [email protected] (det är inte namnet för sidan)
* Varje månad / varannan vecka kommer det vara en intervju med med en utvald beatmaker (detta ska det vara hög standard på så det det är tänkt att det ska vara sveriges grymmaste beatmakers som ställs mot väggen men även mindre kända naturligtvis.)
* Det kommer att finnas en nyhetsdel där det kommer att finnas nyheter från sveriges beatmakers samt utländska.
* Det kommer att hållas tävlingar, och förhoppningsvis kommer vi att kunna lotta ut priser i någon form.

Och eftersom det inte är gratis att driva en sån här sida så måste den såklart finansieras på något sätt, och det enklaste är att man på något sätt får köpa "ett paket" som freebeatmaker. T ex 50 kr för att få lägga ut 10 beats. Detta är ingenting någon kommer att tjäna pengar på utan det handlar om betala webbhyran (det kommer att gå ut stor mängd MB)
Och inga beats kommer att plockas ner så länge dem inte bryter mot upphovsrätt eller att personen som gjort beatet vill att det ska plockas ner.

Hur är intresset för något sånt här?

(Inlägget ändrat av J-A 2009-05-22 20:21:40)

 i get more pussy then panty!