Lite frågor ang. AA 3.0
Har lite frågor ang. AA (Adobe Audition).
Är det bara för mig och min kompis som AA "hänger" sig ibland när man ska lägga på en mix? Man kan trycka play med mellanslag, men man kan inte göra nåt med musen. När man klickar fram aktivitetsbehandlaren så står det inte nåt om att det inte skulle svara eller liknande. Skitskumt. Det känns nästan som att AA går in i nåt "safemode" eller typ att det "låser" sig.
Har för mig att man kan höra beatet samtidigt man mixar en acapella? Alltså i editmode på en acapella ska man kunna höra beatet (eller allt övriga) samtidigt man mixar ett enkilt spår. Hur gör man det?
I cool edit kan du göra dina track till "left only" osv.. (left only menas att allt ljud blir till "en" istället för två separata höger och vänster-spår) i AA verkar inte detta gå. Eller det går, men då måste man först spela in det man ska, klicka sig in i editmode, markera översta (left) och högerklicka>Copy to new.. typ. Det är riktigt jobbigt. Går det att lösa på någe sätt? Om någon fattar vad jag menar.
Tycker också det är jobbigt när man spelar in på ett track, vi säger track 1, och sen gör fel.. då måste man ta bort hela det spåret för att sen göra ett nytt track. I CE kunde man spela över den tidigare inspelningen, nu skapas det en ny ovanpå den gamla. Blir galen på det. Tar ungefär 1 min extra att fixa ett nytt track för mig eftersom jag också gör "left only" på det krångliga sättet.
Har ni svaren på mina frågor? Även några andra tips och trix? Hit me!:)
/M