I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-05-07 14:22

Flygel VST

Hallå! Jag tänkte bara kolla om det är någon här som vet någon riktigt bra piano plugin? Jag har Edirol Orchestral och Sampletank 2 till detta just nu. Men jag är fortfarande inte nöjd med pianoljuden. Det är inget jag löser med mix utan jag behöver riktiga sounds från grunden. Man kan ju trots allt inte göra vad som helst med endast mix. Så, har ni några riktigt bra?

Tacksam för svar!

2009-05-07 14:58
Då har jag ett riktigt grymt äkta bra förslag .. SAMPLA
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2009-05-07 16:04
Jag vill inte sampla, jag vill ha en plugin. Jävla pajas

Promotor

2009-05-07 16:12
El_Capitan
Själv använder jag mig av FL KEYS trots att jag har edirol orchestral och hypersonic.. Checka min space för att se hur det låter.. PS! Ljudet är självklart mixat så bra jag kan, så det är inte de torra ljudet som du säkert utgår ifrån att det är..

Länk till http://www.myspace.com/CaffoholiC

pz

2009-05-07 17:13
du har redan två av dom bästa plugins (som kostar flera tusen st) du kan få när det gäller ljudkvalité... Kanske du som ska stå ditt spel upp?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-14 20:46
Tack för svar!

Fresh2Death: Jag vet att de är bra, därför jag använder de. Men ingen av de har just det pianot jag söker.

2009-05-14 22:41
Ivory är det väl rätt många som använder, har för mig det finns lite flyglar i den. Kanonljud iaf, tror dom blandar LFO med samplingar.
Glenn?

2009-05-15 02:29
ivory har jag hört bra om, annars the grand 2 från steinberg kan va nå ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-15 08:27
Tack grabbar! Ska kolla upp detta

2009-05-17 02:17
East West's Quantum Leap Pianos ska ju vara våldsamt bra. Men det är kanske inte jättekonstigt när ljudbiblioteket ligger på 263 GB.

Länk till http://www.soundsonline.com/EastWest-Quantum-Leap-Pianos-full-version-judged-the-best-by-critics-pr-EW-171.html
ajt?

2009-05-20 17:37
MastaPig P23

Har hört samma men har inte kört det på länge. Men Biblioteket spelar inte så stor roll kolla real guitar.
Glenn?

2009-05-20 19:07
Kolla Nexus.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2009-05-21 04:56
Hehe,

Nexus är stooooort!! Kan lika gärna kolla på Omnisphere eller Komplete i sådanafall. Men ska man använda Nexus ska man veta vad man gör. Det skiner igenom om man kör grund presets.
Glenn?

2009-05-21 09:07
Nelione piano v1 är en egen från ett stämt akustiskt piano är inte klart än pga alla uppmickning och skit men den kommer finnas som vanlig sf och .rfl Gratis ( Omixat ) Sen kommer en Yeamaha D-50 komma med snarlika moduleringar men bara som sf kan kanske kan släppa som .rfl med om det drar till sig stort intresse.

Länk till http://www.thisismylife.se

2009-05-21 15:32
Nelione P19

Kan man få en förhandskopia till studion. Behöver du hjälp med gates osv hjälper jag till med ljuden. Fan va kul att du kör ett eget paket, respekt dude!!
Glenn?

2009-05-21 16:29
savve jag förstår inte riktigt. Eftersom nexus är sampel baserat så är man rätt tvungen att köra "grundpresets"?

Det enda man kan tweaka i programmet är ju lite filter, delay och reverb och sedan ADSR.
Om jag kommer ihåg rätt. Testade det men avinstallerade det för att det var rätt tråkigt program. Folk hyllar det till skyarna bara för att det är så enkelt att få bra ljud ur det. Att det låter great out of the box.
Gör hellre ingenting bra, än att göra någonting dåligt.
Rappare

2009-05-21 16:53
Reason Pianos och Abbey Road gillar jag i alla fall.
facebook.com/idiomatisk - fan page