I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får det smaka med lite rör/band?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2009-04-12 02:02

Får det smaka med lite rör/band?

Håller på att bygga ut, uppgradera och allmänt bara fixa till i studion och som vanligt i den här branschen från helvetet så kostar ju sådant pengar. Tänkte då att medans jag håller nere på inspelningar, mixning, mastring och sådant så ska jag erbjuda en tjänst som inte tar riktigt lika lång tid för mig. Jag har två maskiner i mitt rack som erbjuder det som många söker, dvs rörsmuts och bandkaraktär.

Den första är den som jag kallar "Monstret" (iomed att den väger så mycket och att strömmen som går igenom den skulle kunna döda halva jordklotet). Det är egentligen ett mätförstärkar-instrument för högtalare men det sitter så jäkla fina grejer i den att jag mycket hellre använder den till studion. Telefunken, Miniwatt, GE Electronics, RCA, Tung-Sol...Namn som klingar bekant? Det sitter nämligen 10st asfeta rör i den och alla andra komponenter är även dom 100% top-notch! Kan ge allt från lite fetare ljud till riktigt härlig rördistortion beroende på hur man ställer in dom 3(!) rattarna som finns på den. Det enda minuset med pjäsen är väl egentligen att den bara har en kanal så man inte kan köra saker i stereo genom den. DYYYYYYR sak som jag kan garantera att inte många här i världen sitter på.
Andra saken är en lite vanligare tascam kasettebandare. Den är precis nyrenoverad och upp-putsad och väntar på att användas. Har länge tänkt använda den för att smutsa ner spår som t ex trummor och bas men iomed att kondningarna inte mådde så bra i den så har jag fått vänta tills den blivit uppfixad, och nu när den äntligen blivit det så har jag så mycket på min tallrik att jag helt enkelt inte hinner med. Det sitter 8 I/O kanaler med inbyggda DBX brusreducerings filter i den. Inga volymrattar eller någonting utan allt sånt får gå genom mixerbordet.

Så en gång i veckan tänkte jag erbjuda mig att köra era filer igenom apparaterna för en liten summa. Ni får själv välja hur pass starkt allt ska vara och jag ska försöka använda mina öron för att ge er det bästa resultatet som går. Filerna går först igenom mitt Soundtracs M-series mixerbord som har bra kvalitét och härlig karaktär. Layla flickorna får också jobba och samma gäller där. Sparar ner era filer i 16bits PCM/Wave format som ni sen får skickade till er via yousendit eller snigelpost. Är det något annat så är det bara att höra av er.

Tänkte mig att priset skulle börja på 250:- per gång jag måste sätta mig och koppla och spara osv. Dvs, skickar du mig ett paket på 8 spår trummor så kan jag köra allt genom Tascamen samtidigt och det blir då 1 gång. Skickar du däremot 8 filer som du vill ha separat genom monstret blir det då 8 gånger. Är det oklart så är det bara att fråga.

Bilder, ljudfiler och annat ska jag fixa upp i veckan tänkte jag. Under tiden kan ni gärna fråga eller redan nu börja boka in era egna filer.
Mvh/Christofer @ Worship Nothing Studios

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se