I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-03-25 19:17

Panoreringar

Hello, bara undrar om det är vanligt att panorera sina accapellor. Då snackar jag inte om adds eller dubs utan att man spelar in en vers, sen kanske panorerar den lite åt vänster till exempel. Personligen ser jag inte vad det skulle vara bra för, det är bara det att när jag lyssnar med headset hör jag mer accapella i ena högtalaren. Bara undrar om jag i min okunskap inte förstått mig på mixen riktigt :)


En till sak, hur fan brukar ni mixa adlibsen? Som jag förstått det spelar man inte det två gånger och panorerar vardera gång hundra procentigt i varsin högtalare, före man lägger ena liiiite i otakt. Givetvis lägger jag på grundmixen först, med lite FFT, Dynamics Processing och eventuell EQ (nu snackar vi CEP). Också vanligt med lite reverb och echo på addsen, right? Nåt mer man behöver tänka på för att få dom att smälta ihop så bra som möjligt med "mainaccapellan"?

Tacktack!

Hej