Köpa dj-prylar.
Hejsan! Nu är det äntligen dags, jag ska köpa mig två cdspelare och en mixer. Jag har kollat in Pioneer DJM-400 som mixer och tänkte ha två stycken CDJ-400 till den. Är detta en bra setup eller finns det något vassare i samma prisklass? Detta lilla kalas går loss på 16 570 kr på emusic.se så jag vill vara säker på att det är bra grejer. Det jag sett hittills bådar gott : ) Jag vet att detta inte är något uberpaket som man kan använda på de största klubbarna i stan, men det verkar ju funka rätt bra att spela med ute på mindre ställen. Det är dessutom något som lär dröja ett tag då jag är mer eller mindre färsking på området...: ) Hoppas ni kan ge mig lite tips å råd : ) cheers!
Det är ju "sovrumsstandard" det där. Precis vad jag hade köpt om jag hade planer på CD-spelare. Jag har dock märkt att det är många som säljer av sina CDJ 800/1000 MK2(inget mp3-stöd som i MK3) nu. Bla: http://www.djbattle.net/market_view.php?adID=6473 http://www.djbattle.net/market_view.php?adID=6472 Om begagnat nu intresserar dig.
Det finns f.ö en hel den större klubbar som kör med CDJ 400, såg en bild ifrån båset på White Room där dom hade ett par.
Nice : ) Btw, jag kom på att jag nog vill köpa mig ett par nya lurar också, några tips?
http://caliroots.com/system/search/product_vert.asp?id=17098 ;) Nästa inköp för mig, om jag någonsin får råd dvs.
kom igen nu folks, jag vill ju köpa grejer nu : )
vilken prisklass ,lurarna? finns ju mellan 299:- tll par tusen ^^
http://soundsof051.com/
Yo! Jag har ett par CDJ-400 till salu! Holla om du är intresserad!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
Hur mkt bättre är CDJ 800 mk2 om man jämför med cdj 400? Är det en försvarbar ökning i pris? Skulle kosta ca 2k mer ifall jag kör med såna...
bästa lurarna ska du köpa pioneer-paketet så kommer du undan billigast på chemical records f.ö.
http://soundcloud.com/mega-drive
Eller om vi säger såhär, vilken setup är bäst att köpa om jag har max 20k. Detta ska inefatta två cd-spelare, en mixer samt hörlurar. Köper jag 2 st CDJ-800 MK2, 1 st DJM-400 och AKG K 271 MKII hörlurar på emusic.se så landar jag på lite drygt 20 000. Ge mig mera tips : )
AA P24: Chemical Records verkar ju nice, har du handlat där? Hur funkar det med garantier osv? Blir ju avsevärt billigare... : ) Är det någon idé att satsa på CDJ 800 istället för CDJ 400, eller ska jag köra på 400 och satsa på en bättre mixer?
400:orna är ju mycket fetare än 800:orna, mycket mer roliga effekter + att dem är lättare så dem blir mer portabla. Det enda som är bättre med 800:orna är väl att dem är lite goare att scratcha på om man nu vill hålla på med sånt.
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY
köp inte AKG K 271 lurar till djing. finns lurar som är bättre anpassade för det. och ska du köpa en pioneer rigg ska du såklart ha pioneer lurar med :) 400 riggen är f.ö värd. har polare som spelar på den och dom är sjukt nöjda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Allright, jag har nu mer eller mindre bestämt mig för Cdj-400, däremot funderar jag fortfarande över mixern. Skall jag satsa på något bättre å vad är isåfall nästa steg?
nästa steg är ju djm 600. men det är åxå nästan dubbla pengarna. tror 400an räcker gott för dej.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
helvete då, 2v väntan på cdj-400 på emusic.se....
Funderar mkt på om jag ska ändra till Cdj-800 mk2 istället...Vad talar för och vad talar emot? : )
Nästan klubbstandard, roligare scratch och allmänt trevligare känsla. Men 400 har roliga effekter och funderar du på att börja spela digitalt senare (Scratch live, Torq, Tractor osv) Så har 400 MIDI-styrning. Alltid kul.
nästa steg är ju djm 600 njaa... 600 snarare storebrorsan till 300, som båda är extremt utdaterade..
nästa är snarare 700 eller 800
men då är du uppe i 4-kanalsmixrar i vilket fall, o de e lite onödigt för att bara spela hemma.
däremot så finns det faktiskt andra (nähä) märken än pioneer. jag är jättenöjd med min rane ttm56a t.ex.
http://soundcloud.com/mega-drive
"Real DJ:s use vinyls"
Blunted in stockholm
fan jag är så kluven. Tycker 800an ser skönare ut, har faktiskt inte klämt på någon av dem, men 400an verkar ha skönare features, framförallt usb...
Lite provocerande, men med alla grymma program där ute så behöver man verkligen en DJ? En record selector verkar vara det man behöver. Digital mixa är ju fuffens redan där, timestrecha på 44.1, 16 bitars spår verkar ju idiotiskt. Jag har försökt hitta tillbaka till njutningen med att mixa men det känns som slöseri av tid med alla sköna funktioner som finns i både program och dyyyyyyyyyyyyyra cd spelare (de är verkligen inte värda priset). Angående lurar är de ända jag hört utöver de vanliga (HD 25 eller Sony lurarna) Audiotechnica 700. Dom va riktigt grymma, funkar till mycket, men eftersom de är slutna och klarar bra med tryck gillar jag dom och skulle kunna tänka mig slava på någon klubb en kväll med de lurarna lika väl som de gamla godingarna. DJM-600 är du galen om du köper, det är ett gammalt standard bord som är överprisat och kefft. Köp något du kan leka med istället för ett CD bord. 90% av alla klubbar jag varit på i sverige (nu 4 år sedan jag la av) kör 600 bord eller liknande.
Glenn?
Nu måste jag bestämma mig. cdj-400 eller cdj-800? Det som talar för 400: Väldigt portabel, USB och Midi, mkt effekter (roll osv).Det som talar emot 400: Nästan för liten, verkar lite plastig och jogwheelet är mkt litet. Det som talar för 800: Större spelare och mer robust, bättre jogwheel med skönare scratch.Det som talar emot 800: Avsaknad av USB och Midi. Vad värdesätter man mest? Kommer förmodligen inte spela med USB-grejer ifall man spelar ute senare men det kan ju vara skönt att ha usb när man är hemma å övar så jag slipper bränna all Beatportmusik. Dock så är det nog lättare att hålla reda på grejerna med cd-skivor, kan nog vara svårt att leta i de små teckenfönstrena efter vad man vill ha, eller? Help me : )
fan har du stålar så köp 800 helt klart.
most_wanted: Om du vill ha äkta känsla och skön scratch samt lätt att kunna köra din nedladdade musik så är ju 1200's och Serato scratch the way to go. Det är iofs. en ganska dyr lösning.
Still in the bridge