Folk har så konstig syn. Förknippar att skaffa en mpc med att satsa hårdare på musik eller som producent? Spelar väl ingen roll vad man har för att bli extra seriös. Är man seriös så satsar man, engagerar sig och lägger ner mer tid på det man vill göra. Ska man skaffa en mpc ska man göra det för att man kanske är intresserad eller sugen på det sättet att arbeta. Och som Funkenteller säger så låter inte en mpc något speciellt om man inte skaffar en 60. Den maskin jag använt mest genom åren för musik är datorn, det var datorn jag började på. Sen har jag haft en 12bit sampler för soundet i många år och två st mpc's. Första var en 2000xl. Sålde den och gick till datorn. Köpte en 2000 classic som jag använde mycket mer, gillade den bättre. Men den sålde jag nyligen och även min 12bit sampler och nu kör jag på enbart dator. Jag arbetar i princip enbart med samplingar. Men jag trivs fortfarande bäst på datorn med hur jag vill lägga upp samplingar och spela. Workstations som mpc är jäkligt kul dock. Ska man skaffa en så testa först och se ifall det är något för en
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.