I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är bra till studio?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-02-26 17:18

Vad är bra till studio?

shuue alla vad ska man ha för saker för att ha en bra studio?

skriv gärna så mycket så möjligt så ska jag skriva ner det på en lista och köpa sak efter sak
skulle uppskatta om ni kunde skriv gärna också vilken sort som är bra och vidare!

tack i förhand !

(rubriken ändrad av 370HSSV 2009-02-27 13:36:41)

vill inte bli känd vill bara göra min röst hörd och inte sitta och ta skit och hålla käften

2009-02-26 17:39
kunskap är en bra början. Sen går det även att använda sig av sökfunktionen också. det finns redan 1000 sånna här trådar.

Men ljudkort, preamp alternativt ett mixerbord, mikrofon, hörlurar, monitorer, akustik prylar, :P
mhm

2009-02-26 17:40
okej sry för det. men tack !
vill inte bli känd vill bara göra min röst hörd och inte sitta och ta skit och hålla käften

2009-02-26 19:32
För att få en bra studio måste du ju lägga ner MYCKET cash! Du kanske menar en bra nybörjar studio? :p

Om du vill komma undan billigt: Ljudkort, mikrofon & hörlurar.

sen om du vill få till ett bättre sound: Ljudkort, separat pre-amp, mikrofon, hörlurar, monitorer & akustik material.

Peace // DMS
DMS <--

2009-02-26 20:06
säg hur mkt du vill lägga ut så säger ja ett bra paket

2009-02-26 21:31
DMS: tack för det då vet jag

mattheew: okej ?

eddie: vet inte riktigt runt 10 papp

2009-02-27 13:24
för 10 papp får du fet studio. högtalare 1lax, mic 3 lax preamp 3 lax, ljudkort 3 lax sen hörlurar men tycker de är en onödig lyx att köpa dyra de går lika bra med ett par som går på 4-5 hundra. är du smart så handlar du hos thomann köpte ett ljudkort där för 2200 och i sverige kostade de 2999, du får mer för pengarna där. kolla runt efter studio grejjer i den pris klassen som ja skrev ovanför då har du nåt att leka med, men ska du ha mic bås också? då blir de ju dyrare. LYCKA TILL! Länk till http://www.thomann.de/

2009-02-27 15:38
högtalare 1 lax :o

Bland de viktigare grejerna igentligen men okej.. (Tycker iallafall du borde gå upp till 2-3 lax för högatalre annars är det ren skit!) Peace
DMS <--

2009-02-27 16:45
högtalare för 100 kronor verkar inte så bra.

jag ska själv köpa ett par fostex pm0.4 monitorer för ca 2000 från thomann, de ska vara de bästa för dom pengarna. kända för sin bas och många producenter rekomenderar dom. de vann även tidningen studios test över budget monitorer. och när de börjar kännas för små så kan du köpa större av samma modell eftersom du redan har "fostex" ljudet inlyssnat. alla monitorer låter tyvärr olika och alla monitorer färgar ljudet, så att de har ett eget sound kommer du inte undan. jag skulle rekomendera en midiklaviatur också till din studio om du tänker göra beats också.

Lycka till!
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine

2009-02-27 17:42
högtalare 1lax

högtalare för 100 kronor verkar inte så bra.

Haha...
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-03-01 21:28
tack alla :) då vet jag ! ska fixa saker :P