I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bärbar dator för musikproduktion, vilken ska man välja?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   
Skivsamlare

2009-02-19 17:07

bärbar dator för musikproduktion, vilken ska man välja?

Tjallå!

Till hösten drar jag min röv till umeå för att plugga, och med mig ska jag ha min dator. det är bara det att just nu sitter jag på en gigantisk "gamingdator" som jag absolut inte kommer orka dra med mig.

Jag är då ute efter en bärbar dator. Det jag kommer använda den till är främst musikproduktion. även lite filmtittande. skulle vara trevlig om det gick att spela på den med, men absolut inget krav och det kan jag vara utan. just, samt att jag ska använda den till studier / grafisk produktion så som photoshop/indesign/illustrator. just det, firewireiport med!

Så jag anar att jag är ute efter en dator med mkt minne, kraftig processor, hyffsat grafikkort, och firewire? Det är bara det att det är en jälva jungel av bärbara datorer där ute!

det är till exempel lika många som älskar Sony Vaio för studiobruk, som hatar den.

Help me out! vad sitter ni på för någon bärbar burk? håll priset under 10.000kr :>

/d.

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss