Det va ingen liten budget du hade men endå den budgeten för att få en shysst studio... Jag hade börjat med akustiken i rummet du ska ha som studiorum,att få det shysst kommer kosta dig några tussen men lätt värdt det. Sen skulle jag bytt till mac om du nu kör med pc,mac blir stabilare som studio dator i mitt tycke. Så min inköpslista hade sett ut så här om jag hade haft din budget...Dator Någon 20-24 tums imac G5 eller en stationär mac G5 med mycket minne och hårdisk. Dom ligger runt 8-10k beg men man kan hitta en imac ny för det priset .. Ljudkort Finns ju en del olika ljudkort,men några favoriter är: tc electronics KON48 13k,Digidesign 002 som är riktigt prisvärd och man kan hitta den billigt beg för 5-6k och sisst men inte minst RME Fireface 400 som ligger på 9k. Med dessa behöver du ingen preamp för preamperna som är inbyggda håller såpas bra klass. Mikrofon Finns ingen mer mic än den här;) Neumann TLM103 Studio Set 9k kan hittas billigare. Monitorer Här är det bara välja vad din öron gillar du kan ju köpa 5-6 tumms för storleken sen köpa en baslåda eller så köper du 8tums på direkt.Snåla inte på monitorerna. Det är så jag hade fördelat lite av budgeten du har sen finns det lite saker man kan köpa till men vet ej vad du ska ha studion till ..
W E S T - C O A ST - F A M I L Y