I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

byte av musikprogram, då var det dags...

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-01-12 08:58

byte av musikprogram, då var det dags...

Ok, kommer skriva detta kort sen får ni fråga på sen eller så (är sjukt trött).

Jag har lirat FL sedan jag började prodda beats, vet inte hur länge men mindre än ett år,nu är det så att jag vill ta tag i det här med mixning/mastring på ett mer seriöst sätt.

Har fått så många goda råd från olika håll på pluggar och lite saker angående mix, vill såklart testa detta! men inte i FL...

Eftersom att jag inte kan så mycket om mixning så vill jag inte klanka ner på FL för mycket, har inte gett det en ärlig chans att mixa i MEN eftersom alla säger att det är dagis emot dom mer professionella programmen så antar jag det är så.

Sen är det ju allmänt känt att FL:s pluggar och ljud är rätt kasst.

Det har man ju märkt när man har lirat deras inbyggda vst/trummor osv. Så tvivlar inte på att det suger att mixa i.

Jag tror ärligt talat att vilket program man har inte har så stor betydelse, alla trivs ju i sina program och det går säkert att få till det i FL med om jag gör det med hjälp av andra program. Men det är just det jag inte vill, vill ha allt i ett och samma.

Därför tänkte jag mig att ni skulle vara med och tipsa/hjälpa mig. Eftersom jag bara testat Fl så har jag ingen aning om hur andra program ser ut.

Reason är helt uteslutet, måste ha tillgång till vst.