I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

checka mina scratchtracks, mixar or whatever!!!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2009-01-09 17:08

checka mina scratchtracks, mixar or whatever!!!

Vill ha lite kritik på dessa grejer som jag slängt ihop. Det jag egentligen vill veta är om det är soft att lyssna på, svänger det eller är det helt värdelöst?
Känner mig helt självblind och ser bara misstagen så jag vill ha lite skriftlig respons.

Har stoppat in mina turntables i macen och spelat in i garageband med lite hjälp av min sp 303 på vissa ställen och självklart en bunt med wax.

Länk till http://myspace.com/cutingboy

Enjoy

2009-01-09 18:51
Tänker på "The record breaking sound of music"..

Förutom att den är grymt rörig, vilket jag gissar är lite meningen med så grymt mycket samples, tycker jag det låter najs. Dock är det första jag tycker du ska göra är skaffa ett annat program än Garageband, som jag aldrig fått rekommenderat när jag frågat runt..

Hur länge har du hållt på? Jag tycker det låter bra, för alla samples smälter in i varandra, så inget låter grymt kefft.

På nästa blir jag dock irriterad, för jag är trött på Gangstarrs jävla Full Clipbeat, haha.. ;)

Men även där låter det bra, trots förrvirringen.. "Soft att lyssna på".. Jag skulle inte slänga in dom här låtarna på mobilen om jag säger så, inte för att dom är dåligt ihopsatta, men det känns inte som traditionell hiphop :) Pröva få tag på någon accapella som du använder dig av i en hel låt liksom, så du kan träna så.

Fortsätt träna, det kommer inte gå bakåt! :):)

One love!
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!

2009-01-09 20:04
Sköna, men jag säger som medecin !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-11 01:05
jag tyckte det var överfett!
Sköna övergångar och tajta cuts!
Me like!!

2009-01-11 06:35
Låter fett tungt det här! Inte ofta man hör sån här topklass.
Peace
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2009-01-11 12:52
Det är bra, har du hört Ljudas gå loss?
Glenn?

2009-01-11 17:36
Tack för alla kommentarer. Kul att ni tyckte det lät bra.
Jo jag har hört nåt mixtape med ljudas och någon annan kille för några år sen och jag kommer ihåg att jag tyckte det va grymt bra.

Medecin: Som jag säger i ten scratch. I´ve been doing this since 15 years old. Köpte mitt första turntable då men köpte inte mixer och började nöta scratch förän jag var 16-17.
Det är dock mina första inspelade grejer det här.

Har lagt upp en till låt nu som ni säkert kommer att gilla om ni gillade dom andra!
Producent

2009-01-11 18:11
Jävligt tight!

2009-01-14 16:49
bigups mannen!

blir bättre och bättre för var dag som går. riktigt bra ös i dessa grejer.

var har du fått streetfightersamplingarna ifrån föresten?

Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."