I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Logic Pro - Reason 4 - Spectrasonics.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-12-27 19:21

Logic Pro - Reason 4 - Spectrasonics.

Hej!

Jag har ett digert problem jag undrar om någon kan hjälpa mig med.

Det ni behöver veta är:

* Lagliga program (jag har spenderat 10ggr på studion så jag kan lika gärna köpa mina pluggs).
* Logic 8.02
* Reason 4
* RMX och Omnisphere

Mitt problem är att jag vill göra följande:

* Öppna Logic.
* Öppna Reason i slave läge.
* Rewire till Logic.
* Kunna spara allt på ett ställe (som jag gör nu måste jag först spara i Logic), sedan spara racket i Reason.
* I Spectrasonic pluggarna sparar den inte mina inställningar i låten, utan jag måste gå in och öppna upp inställningarna till arret varje gång. Vilket gör att istället för att det tar någon minut att öppna ett arr så tar det kraftigt med tid.

Anledningen till att jag kör Reason som slave är att det finns mycket i Reason som Logic missat, otroligt mycket ljud som håller proffs kvalitet utan att jag behöver lägga ned så mycket pengar.

Spectrasonics pluggarna har sjukt bra ljud, RMX trummorna är galet sköna att ta fram nyskapande beats med. Men om jag ska gå in och ladda inställningarna varje gång kan jag lika gärna göra trummorna i Guru eller Idrum eller Ultrabeats.

Någon som har en bra idé på en skön setup?

Jag kör:

* Symphony kort
* Nåra AD/DA
* Lite Preamps
* Genelics
* Yamaha 50's
* Euphonix MC
* Ett överdimensionerat digital mixerbord (som jag funderar på att göra mig av med).

Tack på förhand.

Glenn?