I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Koppla in preampen, hur?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-12-08 17:14

Koppla in preampen, hur?

Länk till http://webshop.freddansmusik.se/catalog/STUDIO/Mik-Preamps/Alpha-Mictube/

Har köpt denna preamp, men undrar hur man kopplar in den direkt till sitt ljudkort? har ett AP2496. (ingen mixer mellan)

tacksam för svar!.

2008-12-08 17:20
problem sovled. Delete admin!.

2008-12-08 17:24
eller kanske inte haha. har 2 outputs, en för varje kanal antar jag?
har en balanced å en unbalanced.
help :P

2008-12-08 18:26
en dual obalancerad tele till rca kabel är det du behöver förmodar jag. preamp 1 till left input och preamp 2 till right input.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-08 21:32
DJDoggy P24: Har ju 1 balanced utgång och en unbalanced. Ska man använda båda?
Just nu kunde jag köra med unbalanced utgång för jag hade sån plugg å kabel.
Spelar ju in i mono så får ju ljud i båda lurarna (ganska självklart men, haha).

När tråden endå är uppe så kan jag passa på att fråga efter lite enkla tips som hur långt avstånd från micken m.m.
Spotta gärna ur er lite viktig info för inspelning. Just nu när jag provat spela in så låter det inte som röster passar in på beatet direkt!! (har provat flera).

2008-12-09 00:31
jag tittade på preampen du länkade. det är ju en två-kanals preamp. och båda kanalerna har både balanserat (xlr) och obalanserat (tele) att välja mellan. så länge ljudkortet du kopplar preampen till har obalanserade ingångar så är det vettigast att köra obalanserat hela vägen om man kan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-09 00:49
Kör den obalanserade ingången just nu, va tvungen å sätta ihop lite grejer bara hehe.
Tack för svaren Doggy!!. Uppskattas.