I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skit stort problem med mixern (krävs ett proffs)

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-09-26 19:25

Skit stort problem med mixern (krävs ett proffs)

Shuue har länge spelat in med min kompis mixerbord för mitt gått sönder (vad jag tror) eller sönder och sönder det ger korrekt utslag på mixern men inte i programmet (adobe 1.5)
det andra mixerbordet funkar korrekt. likadant kopplat osv. mitt mixerbord (det trasiga) fungerade bra som fan till en dag min kompis fick en mikrofon av päronen och vi kopplade in den i bordet för att se hur ljudet va i hans mikrofon. sen spårade det ur.. det låter sprakigt och jäävligt högt :'(

det kommer inget ljud överhuvud taget om jag har ljudsparkarna på sin plats utan jag måste vrida på max på main ljudet för att det ska komma överhuvud taget men visar att det korrekt fungerar på mixerbordet... så jävla skumt asså.
och har jag skiten på rätta platsen hör min ytterst lite om jag skiker..

en sak som KANSKE skulle kunna hjälpa er smartskaft är att frekvensen asså det gröna som visar "din röst" (inte i tracken) utan det gröna under det går inte paralellt :S skit irriterande.. säg att det är en inställning som är fel bara gruvar mig att köpa ett nytt mixerbord asså
jag hoppas ni har fått en bra beskrivning och har ni frågor kan jag mer specifikt berätta om det just du tror kan vara.

skulle verkligen uppskatta om ni hjälpte mig!

Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!