I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sidechain kompressor i reason, fler än 4 instrument på en baskagge

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-09-19 02:59

Sidechain kompressor i reason, fler än 4 instrument på en baskagge

walla

så när jag har satt upp audio merger på baskaggen, så ger den mig bara 5 ( eller 4 eller va det nu är) kanaler att koppla in olika consoler på... dvs , jag kan max använda dessa, then what ? om jag vill ha fler instrument kopplade, va gör jag ?

House is hiphop on fast forward ..

2008-09-19 03:57
min spontana gissning vore mer mergers/splitter men n vet ja juh inget om reason iofs.
/Cash Hunter aka DJ Rufus

2008-09-19 08:08
pröva en line mixer?

koppla in dina instrument i den, och output till sidechain

2008-09-19 18:30
C-ro P16

hmm har aldrig jobbat med line mixern, men det later som det kan vara losningen... pallar du vidare utveckla hur jag riggar det ? e inte hemma nu so kan inte checka, men tacksam om du pallar skriva lite mer detaljerat om ditt forslag...

2008-09-19 20:05
line mixern har "bara" sex kanaler, så om du vill ha fler instrument än det i en utgång får du ta den vanliga mixern.

klicka på TAB på tangentbordet, koppla varje "output" från instrumenten till kanalerna på den nyskapade mixern, sedan output från mixern till den effekt du önskar ha eller direkt till den "riktiga" mixern.

Pröva å lek lite med panoreringen på den nyskapade mixern, tror du kan få fram lite coola grejer då ;)

2008-09-20 06:13
mm det funkade att koppla det så, men på nått sätt tycker jag inte ljudet tar till sig effekten lika mycket som om man hade kopplat det direkt.... men ska prova mer imorn när jag har mer ork, har proddat sönder öronen nu...

tack för hjälpen mannen

2008-09-23 16:58
Glöm inte volymkontrollen på den nya mixern.. "mastern" kanske är lite lägre så det är kanske den du får höja också =)
Kolla de seperata kanalerna på mixen också, allt ska väl va på max, gissar jag på.
Kör så det ryker!