I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intresse av inspelningsblogg?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-09-02 13:23

Intresse av inspelningsblogg?

Ska precis iväg och hämta ungarna på dagis, sen iväg till posten och hämta ut en mikrofon och mitt i all stress kom jag att tänka på en sak...Ikväll ska vi i mitt band påbörja inspelningen av våran nya skiva, är det någon som är intresserad av att läsa en liten blogg om det hela från förproduktion till slutmix och skivsläpp? Inser såklart att våran stil är lite missanpassad på denna sida då vi spelar döds influerad trash metal, men grunderna är ju ändå densamma som i vilken musikstil som helst...
Tänkte att det kunde vara intressant att se hur någon annan gör och att ha möjlighet att kunna få ställa frågor mitt i själva processen.

Är ni intresserade så kan ni ju skriva en liten kråka i den här tråden så drar jag med mig en kamera och passar på att fota litegrann medans vi spelar in och sätter mig sen och skriver ihop en liten sammanfattning. Är det ointressant så skiter jag i det helt enkelt och spenderar min fritid på att titta på tv eller nåt istället :)

Mvh/Christofer

Worship Nothing Studios :Inspelning, mixning, mastring, design, musikvideos m.m: http://www.wnstudios.se