I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mac mini eller PC i 5-6tusen klassen

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-08-28 00:13

Mac mini eller PC i 5-6tusen klassen

Jag har nu under nån vecka letat o letat o kan inte bestämma mig för vad som ska inhandlas.
Jag behöver en studio data för beats bara (ingen extrem data då),

Vad e bättre?

PC :
Intel Core2Duo E8400 3,0GHz, 4GB DDR2-minne, 500GB hårddisk, 9600GT 512MB grafikkort, inbyggt nätverkskort,ljudkort och DVD-brännare
=5500 kr

Mac mini:
Apple Mac Mini - 1,83GHz DC 1GB 80GB DVD/CD-RW
=5000kr

Jag fattar själv att prestandan är mycket starkare o bättre i pc:n så pantad e jag inte.
Men jag har kört i pc nu i 18månader med Intel Core2Duo 1.86 GHz 2gig minne och allt har funkat perfekt. Men jag tänkte på MAC OS och samma prestanda som jag har nu vore bra + attt man får logicstudio som möjlighet även här hemma.
Ljudkort externt + monitorer har jag hittat redan

Så lite tips och erfarenheter vore toppen !!

2008-08-30 22:27
eller så kollar du upp om du kan sätta in osx på den du har. finns en massa hacks sen de gick över till intel.
www.discotheque.se

2008-08-31 11:28
aa har uppmärksammat det i dagarna, men e det en jävla mycket jobb eller går det o fixa relativt lätt utan massa problem ?

2008-08-31 17:14
google
www.discotheque.se

2008-09-09 16:27
Bygg en egen dator med de rätta komponenterna så blir installation av osx en baggis
"Good deeds arent remembered in the heartz of men" / Jr Gong

2008-09-09 21:45
Jag hade nog vart så dum och köpt macen.
http://www.myspace.com/rickyrillzbeatz
"Jag får mitt nyaste ljudkort på torsdag/fredag, men just nu har lite sämre grafikort derför det låter som det gör" - Nilleyo

2008-09-09 21:46
Coolhomo, vad jag har hört så behöver man bl.a. klocka om processorn för att köra osx, de jobber tydligen på olika nivåer, osx/windows.
"Jag får mitt nyaste ljudkort på torsdag/fredag, men just nu har lite sämre grafikort derför det låter som det gör" - Nilleyo

2008-09-11 14:41
Jag tycker du ska slå till på en mac, fast det kommer kanske en ny uppdatering av mac mini i oktober.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-11 18:42
lånar lite tråd för att höra om någon handlat från

Länk till http://www.revolve-it.se

dom har rätt fina priser så jag tänkte skicka efter en burk därifrån efter lön.
/Cash Hunter aka DJ Rufus

2008-09-11 21:52
"Coolhomo, vad jag har hört så behöver man bl.a. klocka om processorn för att köra osx, de jobber tydligen på olika nivåer, osx/windows."

inte särskilt troligt. Om du hör rykten så bör du begrunda om det finns någon som helst logik bakom dem. Men som sagt; Google.
www.discotheque.se

2008-09-14 21:44
Du är dum om du köper en PC.
Du kommer inte ens hinna komma igång innan du får virus och skit. Den kommer bli seg av nån saggig brandvägg. PC är skit, riktigt värdelöst. Köp Macen.
Vi är din mamma, vi är helvetets härskaror,
Östersunds skyline vibrerar av vår närvaro.

2008-09-14 21:51
inte särskilt troligt. Om du hör rykten så bör du begrunda om det finns någon som helst logik bakom dem. Men som sagt; Google.

Jo jävligt troligt, och om du inte tror på ryktena så bör du begrunda om det finns någon som helst logik bakom dem. Men som sagt; Google.

Du är så... hm... patetisk.

2008-09-14 22:32
kamma dig.
www.discotheque.se

2008-09-14 23:03
Du är dum om du köper en PC.
Du kommer inte ens hinna komma igång innan du får virus och skit. Den kommer bli seg av nån saggig brandvägg. PC är skit, riktigt värdelöst. Köp Macen.

Well.. jag har aldrig haft ett virus, så jag tror snarare att skiten sitter framför skärmen :P Saker och ting blir ju inte bättre än vad man gör dom lixom.
Och hade jag haft en dator för muikmakeriet endast så hade jag nog inte ens kopplat upp den mot nätet, men det är ju jag det.

2008-09-15 08:12
mac datorer har börjat få virus i datorerna och genom att mac. Inte kan nått om antivirus eller brandvägg så får du nog bara problem med en mac dator. Köp en pc och fixa pc tools firewall och avg som antivirus. Har kört det i 5 år det fungerar parfekt. Och du det är virus fritt garenterat om du inte går in på olämliga sidor. Mvh Neyem
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-18 10:05
mac datorer har börjat få virus i datorerna och genom att mac. Inte kan nått om antivirus eller brandvägg så får du nog bara problem med en mac dator. Köp en pc och fixa pc tools firewall och avg som antivirus. Har kört det i 5 år det fungerar parfekt. Och du det är virus fritt garenterat om du inte går in på olämliga sidor

Har haft Mac i större delen av mitt liv. Har aldrig fått virus. Hade en PC förut när jag tyckte det var lite småkul att spela (alla har vi haft en sådan period) Datorn höll på att sprängas av alla virus, trots att jag hade det senaste inom antivirus.
Vi är din mamma, vi är helvetets härskaror,
Östersunds skyline vibrerar av vår närvaro.