I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp, Vista 64 Stödjer Inte Mitt Ljudkort.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-08-22 01:01

Hjälp, Vista 64 Stödjer Inte Mitt Ljudkort.

Hej har ett m-audio audiophile 24/96 internt ljudkort. kollat runt på deras hemsida och man tror det finns en beta drivrutin men så är ej fallet. så jag ger upp hoppet och letar efter andra alternativ nu. har ni några förslag på bra interna ljudkort som stödjer vista 64? tack / robin

2008-08-22 12:55
Det är samma problem med m-audios fw410-kort men de håller på att utveckla drivrutiner till det och för 410:an är preliminärt releasedatum för dem nu i september.

Letade lite snabbt på m-audios sida och hittade att de håller på att betatestar drivrutiner för ditt kort för fullt också, och om man vill kan man gå med i betatestarprogrammet... Men kort sagt, om du inte har jättebråttom känns det väl lite onödigt att köpa ett nytt kort när det kommer att fungera snart ändå, men gör som du vill!

här är länken: Länk till http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers&f=882
Site: www.nafs.se

Twitter: @nafsOne

2008-08-22 16:18
Ouch.. Vista64 bör man än så länge hålla sig borta från om man gör musik. Just av såna anledningar.. saknas drivrutiner, och framför allt, pluggar och instrument har en tendens att inte funka i native 64, och om man låter sequencern hosta 32bit pluggar så brukar det gå som flygplan den elfte september. Tyvärr....
//Spliffan