I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The CM studio, det finns guld att hitta där.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-08-16 21:06

The CM studio, det finns guld att hitta där.

Har ni hört talas om tidningen Computer Music? Den tidningen är en av de marknadsledande vad gäller datormusik. Jag tänker inte gå in så mycket på innehållet förutom att konstatera att den studio som medföljer CM dvd'n är helt klart värd att spana in. Och då tänker jag speciellt 2 pluggar:

CM Wusikstation 1:

Gratis synth med enastående sound, Ansedd av branchfolk som ett måste i stora studios. WS5 kostar $129 men denna är helt gratis och följer med varje dvd. När du installerar så ombeds ni att uppge er epost så ni kan ta emot serienyckeln till synthen. Med den inmatad så får ni en riktigt fet sampler / analog synth i ett. Den ger ett mjukt och stimulerande ljud som är svårt att få fram med gratis pluggar.

CM Zebra.

Utnämnd till top 1 i CM's toplista 2007. Synthen är enkel att komma igång med, och har ett lite mer distinktare ljud än WS. Den synthen kostar €199 på nätet.

Det finns mycket mer att titta på, tidningen finns i Pressbyrån och kostar ca. 130 Kr.

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)