I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på hur ni får pluggar i FL Studio att spela i takt

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-08-13 12:52

Tips på hur ni får pluggar i FL Studio att spela i takt

Nej jag skojar inte. Vissa pluggar har uppenbara problem att hålla takten. Jag snackar om Miroslav Philharmonik och Korg Legacy collection i första hand.

Det första som du bör kolla är vilken version av FL du kör. Kom ihåg at FL7 har mycket sämre kompensation för takten på vissa pluggar. Så om du kan så gå över till FL 8 där det finns förbättringar som underlättar detta problem. Om du inte kan så finns det alltid ett par saker du kan göra för att försäkra dig om bättre uppspelning:

Ställ in så pluggen kör med fixed buffer. Detta kan öka tajmingen en smula. Du kan annars spela in en ton och exportera till wav och använda den som ett substitut. Du hittar inställningarna för pluggarna i den menyn som finns brevid den knapp som öppnar plugin browsern uppe till vänster i fönstret.

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)