I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Väntan är över, Nexus2 ÄR HÄR!

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-08-07 01:33

Väntan är över, Nexus2 ÄR HÄR!

Förlåt min iver, men nu har det börjat hända heta saker hos REFX.

Nexus2 har släppts nu den 6:e augusti. Den innehåller en hel del godsaker som är värda att nämnas lite kort.

Expansioner
Dance2 följer med Nexus2, dessutom så finns Dance3 och SID ute nu, och mer är på gång!

Här är Dance2 mp3 demot:


Dance 3 mp3 demot:


SID mp3 demot:


Arpeggio
Utökats till 32 steg, transponering kan nu även ske i semitoner mot som förr bara i oktaver.

Effekter
Två nya effekter: Analog phaser och stereo enhancer är tillagda, dessutom en effekt slot till så du nu kan ha 2 effekter igång samtidigt. Dessa kan bytas plats på. Dessutom så har effekterna nu möjligheter att spara presets. Den kommer med över 70 olika effekt presets från scratch.

Oscilators
Mute för individuella oscilatorer
Transpose samt finetune för individuella oscilatorer.
Volym och pan kan fritt justeras för individuella oscilatorer.

Deta mina damer och herrar är det närmaste ni kommer en patch editor.

Skydd
Syncrosoft skydd. För att kunna köra Nexus2 så behöver du en s.k. dongle som du pluggar in i ena USB porten. Lite granna som en bilnyckel om ni förstår analogin. Tyvärr ett nödvändigt ont i dessa warez besudlade tider :>

Mer info
Besök reFX för mer information.

Detta var allt för nu. Ha det bäst!

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)