Akai mpc 500 är det någonting att ha?
Ja nu är inte jag någon expert på det hela med "beatmaking" osv. Eller ärligt talat är jag helt sjukt dålig, ni läser något av killen som slet sitt hår efter 10minuter med FL. Menmen som en vis man sa: "why do we fall Bruce?" Jag har tyvärr glömt svaret men jag kommer ihåg att det har något med att göra att man inte ska ge upp eller liknande. Jag har iallafall bestämt mig för att börja lite smått igen, som tidsfördriv/hobby. Grejen är att jag är inte så dålig att jag inte kan göra ett halvcrapigt beat i FL, men gränsen är fin. Vill dock lära mig att använda samples och "incorporate:a" en akai och turntables i mina beats. Liksom jag förstår inte ens hur man får in samplarna från en LP in i Akaien men det löser sig förmodligen. Saken är den att jag undrar om det finns någon markant skillnad Mellan en mpc 500 eller 1000. Priset skiljer sig ju men eftersom jag bara har detta som en hobby kanske det är värt att köpa en 500? Någon som tycker det är värt att investera i en sådan?
Ni får ha överseende med mig eftersom jag verkligen är grön när det gäller sådant här.
Tack på förhand. //Andreas-nils-lennart..
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
|