I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

JBM Modulus - ett analogt monster är fött.

Vår Hiphop - Producenter & DJs

   

2008-07-28 18:51

JBM Modulus - ett analogt monster är fött.

Det är hög tid att jag tar ett steg till och släpper ännu ett VSTI plugg som jag jobbat med de senaste 2 åren. Jag gör det här nu eftersom KvR's Developers Chalenge 2008 inte har startat än, denna VSTI skulle bli mitt bidrag förra året, men andra idéer kom och detta plugin gav mig flera problem, så jag lade den i malpåse tills nu. Jag tänkte ta den här pluggen som mitt bidrag för i år, men på grund av all tvekan inför detta års start så jag skulle ha hunnit för mycket förskott för att denna tävling ska kunna betraktas som fair. Därför släpper jag den nu. Så vad är det jag släpper?



JBM Modulus är en semimodular analogt monster.

Prestanda:

2 oskilatorer med 7 vågformer var och 7 lägen att ställa dem.
2 avancerade LP/HP filter.
3 vibraton med individuelll delay, swell och rate. Vågformer: Sdn, Sup, Sq, Rnd
3 ADSR enveloper och en VCA envelop
Mod wheel har 7 användnings lägen.
A 10x9 mod matris that lets you link everything with anything.
Comes with 16 preprogramed patches and 16 user patches.

Modulation källor:
LFO 1-3, ADSR 1-3, VELO, AFTER, PBEND, MODW.

Modulation mål:
VCO tonhöjd 1&2, PWM 1&2, Filter 1&2, vibrato hastighet 1-3.

Licens: Emailware. Se about boxen för mer detailer. Skapat med SynthEdit.

Credit går till:

EVM för hans LFO
RJ för hans lågpass filter
DH för hans mod matrix and subkontroller
VK för hennes enastående gränssnitt designer.

Hur du använder den:

Istället för att ha alla kontroller i ett virrvarr i ett fönster så har denna plugg alla kontroller under olika sidor samt tillhörande undersidor. Som ett exempel så har LFO sidan undersidorna LFO 1, LFO 2 och LFO 3.

Kända fel:
Vissa kontroller är en smula felplacerade, och jag vet inte vad som felplacerar dem.

Varsågod!

Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)