I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Beats med nerpitchade röster i reffen?

Vår Hiphop - Producenter & DJs

2008-07-14 17:31

Beats med nerpitchade röster i reffen?

Vet att det är jävligt played out, men jag tycker det är så jävla tungt bara!

Like this Länk till http://youtube.com/v/bxKX2kJuVIg

Frågan är bara hur man gör detta lättast? Jag kan bara göra beats men har ingen erfarenhet ALLS om att spela in (ja jag är nybörjare) För det är väl så det går till?

Eller ska man köra på en sampling, hur gör dom stora grabbarna?

Om jag har gjort ett beat i 95 och spelar in en röst själv och pitchar ner den borde det låta rätt otakt rent logiskt eller?

Ska testa nu men vore kul med lite tips

2008-07-14 23:56
Timestretch, du kan pitcha ner/upp utan att påverka tempot. Detta kan du göra i audition bland annat
mmm..

2008-07-15 00:26
breality P24 , men det låter ju bajs...

Du ska öka tempot på beatet typ 70%, spela in din rap på det snabba beatet. Pitcha ned inspelningen lika mkt som du ökade tempot på beatet, och vips så har du en nedpitchad inspelning som går i takt med ditt beat

Precis som dom gör i musikvideos, när allt rör sig i slow motion, men dom mimar i takt
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2008-07-15 00:28
visas dock inte alltid i procent. Kan stå cents eller bpm också
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2008-07-15 00:48
Du ska öka tempot på beatet typ 70%, spela in din rap på det snabba beatet. Pitcha ned inspelningen lika mkt som du ökade tempot på beatet, och vips så har du en nedpitchad inspelning som går i takt med ditt beat